środa, 8 lutego 2017 r.

kontakt z redakcją

+48 661 816 567 / kontakt@szczecinnonstop.pl

Dyspozytornie do wyburzenia

Aktualności, Miasto

Kiedyś wykorzystywane jako dyspozytornie komunikacyjne, z zapleczem socjalnym dla kierowców komunikacji miejskiej oraz kasą biletową i kioskiem. Dzisiaj rudery w fatalnym stanie technicznym, będące miejscem alkoholowych libacji oraz koczowiskiem dla bezdomnych. Jaka przyszłość czeka obiekty położone na pętlach autobusowo-tramwajowych na północy Szczecina? Interpelacje w tej sprawie napisał radny PiS Rafał Niburski.

 

Mowa o obiektach znajdujących się na pętli na Gocławiu, a także przy ulicy Ludowej oraz Firlika. W najgorszym stanie jest ten pierwszy obiekt, ale wiele lepiej nie jest także przy Firlika gdzie dyspozytornia stała się siedliskiem lokalnych pijaków. Sprawą zainteresował się radny PiS Rafał Niburski:  – Pomieszczenia po dawnych dyspozytorniach na pętlach autobusowo – tramwajowych na Gocławiu, przy ul. Ludowej oraz przy Stoczni Szczecińskiej są zamknięte, niszczeją i straszą swoim wyglądem. Z powodu braku rentowności nie jest planowane przywrócenie działalności kas biletowych, brak również zainteresowania ewentualnym wynajmem, przez podmioty, które mogłyby tam prowadzić działalność gospodarczą – mówi „Tygodnikowi” radny.

– W dobie rosnącego ruchu rowerowego i rozbudowy miejskiej sieci ścieżek zaproponowałem przekształcenie wolnych pomieszczeń w estetyczne, zadaszone, parkingi dla rowerów, gdzie można bezpiecznie zostawić swój jednoślad. W odpowiedzi na złożoną w tej sprawie interpelację otrzymałem informację, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby moja propozycja została zrealizowana . Zgłosiłem więc niezwłocznie wniosek do budżetu i, jeżeli środki się znajdą, zyskamy rodzaj rowerowego park&ride, gdzie rowerzyści będą mogli pozostawić swoje pojazdy i przesiąść się do komunikacji miejskiej – mówi Niburski.

Wspomniane dyspozytornie od lat są w coraz gorszym stanie. To efekt zmniejszonego ruchu komunikacją miejską na północnych dzielnicach miasta, ale także spadek zainteresowania zkupem prasy i biletów. Pozamykane zostały kioski ruchu i kasy biletowe, a obiekty szybko stały się obiektem zainteresowania wandali, których mimo wszystko w tych częściach miasta nie brakuje. ZDITM ma plany stawiania nowych wiat przystankowych w różnych częściach Szczecina. Jest to odpowiedź na liczne postulaty pasażerów: – W najbliższym czasie na dwudziestu przystankach pojawią się nowe zadaszone ławki. W tym roku ZDiTM planuje ustawić je m.in. w następujących lokalizacjach:  Gocław (pętla), Nad Odrą 4, kierunek Police, Nad Odrą 4 – kierunek Police, Skolwin Dworzec, kierunek Gocław (wymiana na nową), Skolwin Dworzec, kierunek Gocław (wymiana na nową), Skolwin Dworzec, kierunek Gocław (wymiana na nową), Orłowska, kierunek Gocław (wymiana na nową), Antosiewicza, kierunek Ludowa, Wrocławska — Rubież, kierunek Stocznia Szczecińska – mówi „Tygodnikowi Szczecina” Szymon Wasilewski z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie.