środa, 3 stycznia 2018 r.

kontakt z redakcją

+48 661 816 567 / kontakt@szczecinnonstop.pl

Netto sponsorem szczecińskiej Areny!

Aktualności, Miasto, Sport

Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia i dziś miasto podpisało trzyletnią umowę z duńską siecią dyskontów spożywczych. Nie ujawniono kwoty, którą będzie musiał płacić sponsor za prawo do używania nazwy Netto Arena.

Po kilku miesiącach przerwy najważniejsza w naszym mieście hala sportowo-widowiskowa znów ma sponsora tytularnego. Grupę Azoty zmieniła duńska sieć sklepów Netto.

– Bardzo cieszymy się z tego, że tak zakorzeniona w naszym regionie firma postanowiła zostać sponsorem naszego największego obiektu sportowego w Szczecinie – mówi prezydent Piotr Krzystek

Firma od 1995 roku jest obecna w naszym regionie i od tego czasu czynnie wspiera wydarzenia i drużyny sportowe. Wystarczy przypomnieć kilkanaście edycji Mini Mundialu, PEKAO Szczecin Open czy Pogoń 04, która gra z reklamą tej firmy na koszulkach.

– Jesteśmy związani z miastem od wielu lat i obecnie zatrudniamy blisko dziewięćset osób w Polsce. Przez te wszystkie lata postrzegamy to miasto za naszą polską siedzibę. W ubiegłym roku byliśmy sponsorem The Tall Ship Races i świetnie współpracowało nam się przy tym wydarzeniu z miastem – zapewnia Alan Jensen, dyrektor generalny Netto Polska.

Oprócz podpisania umowy nie usłyszeliśmy jednak zbyt wielu konkretów dotyczących współpracy między sponsorem a miastem. Wiemy jedynie, że planowane są wspólne wydarzenia, głównie sportowe.

Jak zwykle przy okazji tego typu wydarzeń pojawiają się różne głosy dotyczące trafności doboru partnera biznesowego przez miasto. Postanowiliśmy zapytać szczecińskich radnych o ich zdanie w tej sprawie.

– Dla wielu osób może być to kontrowersyjna nazwa, ponieważ dyskonty nie cieszą się dobrą renomą. Nie są to ekskluzywne sklepy, jednak w tym przypadku nie jest to najważniejsze. Jeśli jest to porównywalna kwota do tej, którą łożyła Grupa Azoty, to dobrze i tylko to się liczy. Mam nadzieję, że nie będziemy wytykani palcami w całej Polsce. Najważniejsze, że do miejskiej kasy będą wpływały pieniądze za reklamy – mówi Marek Duklanowski.

Zdecydowaną przeciwniczką nowej nazwy jest natomiast Małgorzata Jacyna-Witt, która uważa, że hala nie powinna promować żadnej firmy i być wizytówką miasta.

– W Szczecinie żaden obiekt nie powinien promować sieci dyskontów. Ponieważ są one złem miejskim, które zabijają lokalny handel. Z tego powodu główna hala w naszym mieście nie powinna ich promować. Spokojnie powinniśmy zostać przy nazwie Arena Szczecin i to miasto powinno się promować w tym miejscu. Wpływy z tytułu umowy sponsorskiej nie są na tyle duże, że miasto nie mogłoby poradzić sobie bez komercyjnej nazwy – uważa radna.

Umowa z Netto obowiązuje do 2021 roku.