czwartek, 10 maja 2018 r.

kontakt z redakcją

+48 661 816 567 / kontakt@szczecinnonstop.pl

Kopalnia „Szczecińskiego Złota” na sprzedaż

Aktualności, Biznes

Wszystko wskazuje na to, że za 300 milionów złotych można stać się właścicielem fabryki Starki. Tym samym jedna z najbardziej rozpoznawalnych szczecińskich marek po raz kolejny w ostatnich latach trafia pod młotek.

Taką wizję przedstawił branżowy portal just-drinks.com. Z artykułu można dowiedzieć się, że potencjalny inwestor może stać się właścicielem całej linii produkcyjnej, zapasów alkoholu oraz działki posiadającej pozwolenie na budowę.

Wiadomość jest o tyle interesująca, gdyż w ostatnich miesiącach właściciele Starki mówili o poprawiającej się sytuacji firmy oraz o bogatych planach na przyszłość.

– Jesteśmy w Biedronce z naszym podstawowymi produktami. W ciągu miesiąca uzupełnimy ofertę o Starkę 9. Nie ukrywam, że dodajemy dla zapachu Starek starsze roczniki. Patrząc na skalę sprzedaży, markety są bardzo istotną formą dystrybucji. Pół roku temu zastanawialiśmy się nad szerokimi akcjami promocyjnymi, chcieliśmy by Polska poznała bliżej Starkę. Pomysły na poziomie Facebookowym i kampanii reklamowych zostały ograniczone, bo baliśmy się, że odbiorcy, którzy dadzą się przekonać i zainteresują się Starką i tak nie będą mieli gdzie jej zakupić. Biedronka to największa sieć w Polsce, posiada kilka tysięcy sklepów w każdym powiecie, teraz możemy powiedzieć, że Starka jest towarem premium, ale także towarem ogólnodostępnym – mówił pod koniec ubiegłego roku Sylwester Kloskowski, członek zarządu Szczecińskiej Fabryki Wódek Starka.

Wówczas mówiono o ponownym zaistnieniu w świadomości szczecinian i wielkim powrocie na rynek z nowymi produktami, nową szatą graficzną i kształtem butelek.

– Staramy się być obecni na wszelkiego rodzaju miejskich wydarzeniach i podkreślać naszą obecność i powrót na rynek. Byliśmy podczas The Tall Ship Races, ale także podczas „Pikniku nad Odrą”, niektórzy robili duże oczy, że to wydarzenie mało prestiżowe, na którym nie powinno się pokazywać alkoholu za 300 złotych. Podjąłem decyzję przekornie i z przekonaniem, że kto jak kto, ale szczecinianie muszą wiedzieć, że Starka wróciła na rynek. Nasze stanowisko reklamowe i beczki cieszyły się zainteresowaniem, sprzedawaliśmy także Starkę w formie degustacyjnej w cenie piwa i reakcje były doskonałe, wiele osób zainteresowało się naszym powrotem. Te akcje pokazują, że tu jest nasz dom i będziemy dbali o to by konsumenci myśląc Starka myśleli także o Szczecinie – prognozował Prezes Kloskowski.

Tymczasem okazuje się, że szczeciński bursztynowy trunek ponownie może nie mieć szczęścia do właścicieli. Po upadku Polmosu Szczecin w 2009 roku spółka trafiła w 2012 r. w ręce firmy Agora. W ten sposób powstała Szczecińska Fabryka Wódek Starka w Szczecinie (SFWS). Trzy lata później właścicielem staje się Yasmina z Cypru, a w 2016 roku spółka Impression Invest (obecnie pod nazwą: Polmosy).

Próbowaliśmy dziś skontaktować się z właścicielami wytwórni, ale Ci nie chcą udzielać informacji.

Foto: Facebook/Starka